Creativiteit is dynamisch en laat zich niet in hokjes stoppen. Creatieve processen verschillen per project. In de fases die we doorlopen zit wel vaak een terugkerende opbouw. Hieronder inzicht in ons werkproces

1. Briefing

In een vrijblijvend kennismakings-gesprek verkennen we samen de details van het project en worden je behoeftes, ideeën, wensen en doelstellingen in kaart gebracht. We beantwoorden en stellen veel vragen. Waar liggen je passies en ambities? Welke richting wil je op met je bedrijf, organisatie of product? Zo leren we jou en je bedrijf of organisatie beter kennen. Deze persoonlijke aanpak werkt voor ons het beste en levert naast veel inspiratie en plezier ook vaak het beste resultaat op!

2. Offerte en planning

Op basis van de briefing maken we een offerte. Daarin staat een terugkoppeling van de opdrachtomschrijving, welke technieken en middelen we gaan inzetten, een begroting van de kosten en een planning.

3. Onderzoek & Analyse

We overzien de briefing nogmaals om een compleet en helder beeld te krijgen van het project en de te behalen doelstellingen en vertalen dit naar een daadwerkelijk plan van aanpak. Met het strategisch plan in de hand duiken we in boeken, tijdschiften en het web om meer te weten te komen over de branche waarin je werkzaam bent en brengen in kaart hoe concurenten het aanpakken. We analyseren en definiëren de doelgroep en bedenken een strategie om deze te bereiken.

4. Concept en ontwerp

De start van het creatieve denk- en werkproces. (maar stiekem begon dit al in fase 1 ) We brainstormen, genereren en verzamelen ideeën, maken mindmaps, zoeken synoniemen en metaforen. Dan beginnen onze eerste ideeën in een ruwe schetsvorm op papier te zetten, te verbeelden en tot leven te brengen. Daarna selecteren we de beste uitgangspunten om door te ontwikkelen en slijpen fijn totdat we de best mogelijke oplossing hebben gevonden.

5. Presentatie en feedback

We presenteren een of meerdere conceptvoorstellen en geven een gefundeerde uitleg bij de door onze gemaakte keuzes en waarom wij denken dat dit de beste oplossing is voor een succesvolle uikomst. De opdrachtgever selecteert een conceptvoorstel en geeft hier feedback op.

 

 

6.  Uitwerking

Na verwerking van de feedback werken we toe naar een definitief ontwerp. Natuurlijk houden we hierbij veel contact met de opdrachtgever. Indien nodig werken wij samen met betrouwbare creatieve professionals uit ons netwerk zoals fotografen, webdevelopers, tekstschrijvers en illustratoren.

 

7. Akkoord en afronding

Voordat we overgaan tot productie (in de meeste gevallen gaat dit om drukwerk, technische realisatie van online toepassingen zoals websites en andere productieprocessen) vragen we onze opdrachtgever om alles nog een keer goed te checken voor een definitief akkoord. Ook tijdens deze fase blijven we betrokken en begeleiden het project tot aan het moment van uiteindelijke oplevering.

8. Afronding en evaluatie

We horen graag wat we goed doen en ook graag wat er wellicht beter kan. Een moment waarin we terugblikken op een vruchtbare samenwerking en even stil staan bij het behaalde resultaat. Succes moet worden gevierd!